PLAYGROUND | Conferencias

VENRES 1 DE NOVEMBRO

  •  10-11.00 Arquitectura na educación 

Susana Gaudençio [*]Arte, arquitectura, educación, o espazo e o modo
Rafaele GenetEnsinar a cidade desde as artes. Experiencias didácticas na Facultade de Ciencias da Educación de Granada. Profesora de Didáctica da Expresión Musical, Plástica e Corporal, Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Granada. Arquitecta especializada en urbanismo e mestre de didáctica das artes visuais e plásticas, a súa investigación está centrada na ensinanza da cidade a través das artes.

  • 11.00- 12.30 Conferencia 

Heike Freire. Espazos naturais para aprender a vivir e a convivir. Docente, asesora e relatora internacional, Heike Freire imparte cursos, conferencias e obradoiros por todo o mundo, desde hai vinte e cinco anos. É autora de dúas obras: Educar en verde. Ideas para achegar a nenos e nenas á natureza (Graó, 2011) traducido a seis idiomas, e "Está quieto e atende!: Ambientes máis saudables para previr os trastornos infantís ( Herder, 2017); actualmente ten en prensa un novo título: Patios vivos para renaturalizar a escola ( Octaedro). En colaboración con Florida Universitaria-Universidade de Valencia, dirixe o Curso Superior de Pedagoxía Verde, unha formación de posgrao que capacita profesionais do desenvolvemento humano, en contacto coa Natureza. Colabora en diversas publicacións e é tamén activista polos dereitos da infancia e da Terra.

  •  13.00-14.00 Xoguetes e dispositivos lúdicos.

—Clara Megías, de Pedagogías Invisibles
—Leticia Flores, de ESCUNI. Madrid

SÁBADO 2 DE NOVEMBRO

  • 9:30-10:30 Transformación de espazos

Antonio Capelao. Caso de estudo: Escola en Nepal. Arquitecto. O Reino Unido. Formouse como arquitecto e traballou en prácticas arquitectónicas e en comisións privadas en Londres, Ahmedabad e Nepal; e na industria da arte, viaxando polo mundo coa Galería Bicha, que co-fundou. Ensina un estudo vertical “Materias de Materiais: o futuro da construción” na escola galesa de Arquitectura para estudantes universitarios, na que lles pide que miren a arquitectura a través do prisma de materiais de construción sostibles. Tamén deseñou e facilita a conciencia de arquitectura e deseño e tamén realiza obradoiros para mozos do Reino Unido e do estranxeiro, sobre construcións respectuosas con medio. Na actualidade,  investiga en arquitectura e educación nun programa de doutoramento, que mira o modelo finlandés e como implementar estudos de arquitectura como parte do estudos de arte no currículo da escola primaria no Reino Unido. O seu liderado, a súa formación multicultural e multidisciplinar, xunto coa súa xestión de proxectos e as habilidades interpersoais foron clave na realización de proxectos en arquitectura, interiorismo, deseño de paisaxes, e de compromiso coa comunidade. Ve o mundo dende unha perspectiva ampla, explorando constantemente novos territorios xeográficos e culturais e celebrando diversidade.

Aitor Etxarte Berezibar . Discursos e experiencias de cambio en espazos educativos. Ex presidente do Consello Escolar de Navarra. Pedagogo pola Universitat Autònoma de Barcelona ( UAB), especialista en organización escolar, docente convencido, cofundador da Ikastola Municipal de Pamplona, centro escolar pioneiro en Navarra, director do centro público HegoaldeIkastola, impulsor de proxectos de inmersión lingüística en éuscara e innovación educativa, formador, creador de redes de equipos directivos e, no últimos catro anos, Presidente do Consello Escolar de Navarra/ NafarroakoEskolaKontseilua.

  • 10:30- 11:30 Arte e espazo público

—José María Mesías. Educación artística sensible. Facultade de Educación da UDC.
Fiona McDonald. BUILD and will focus on empowering young people to set the brief, design and build their own spaces & places. Arquitecta. O Reino Unido.A educadora Fiona MacDonald é unha das integrantes de MATT + FIONA, unha aventura colaborativa co arquitecto Matthew Springett, na que a través dos seus obradoiros pregúntaselles aos mozos e mozas como se pode mellorar o seu ambiente construído e neles capacítalles para dar vida a esa visión. Cada proxecto ten un camiño claro: información, deseño e construción, con os nenos/as e mozos /as no centro escolar e en cada etapa.